söndag 10 september 2017

"Så spelas spelet."

"Så spelas spelet." sammanfattar bra hur det sett och ser ut även för män ibland. De stjäls friskt andras idéer utan att ge cred till den som dryftade lösningen. 

Att det för just datorer och DNA var det kvinnor som kom på metoder runt är inte förvånande , jag tänker nu på tex stickning som är ett mysterium för mig , att det stämmer väl tankemässigt in med avig och rät, avig och rät och 1 0 1 0 . 

Vet inte om Einstein stickade men antigen så hade han trasslat in sig eller så hade han löst flera av fysikens möjligheter om han testade. 
Jag vet att han tom förbättrade stickningen då han titta på och kom med ett tips , men om han stickade själv vet jag inte och om denna enformiga (?) koncentration hade givit han något tankemönster till att bolla med om han gjort.





Bilden från https://sv.wikipedia.org/wiki/Ada_Lovelace

http://www.motherjones.com/media/2013/10/ada-lovelace-eight-inventions-women-erasure-credit/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vacciner , kvicksilver och insjöfisk

 Ang vacciner :  jag gillar inte kvicksilver i dessa, och hade ju hellre sett något harmlöst som KS ( kolloidalt silver) om det fungerar i d...