tisdag 5 september 2017



Bilden ska symbolisera den hjärndimma  människan verka har fått då det gäller problemlösning med existerande teknik , eller är man fult upptagen med att djävlas med  varandra med den samma nya tekniken  så att sådant som trafiksäkerhet inte hinns med ?  Dumt är det i vart fall !!! 
Tycker att bilden är vacker då dimman eller  ångan av vaper  konferens möte, täcker marken på morgonen.   



Denna sida kommer att handla om teknikens möjligheter i vardagen att hjälpa till och underlätta .Jag har ofta tänkt varför använder man inte det ena eller det andra som redan finns för att underlätta vardagen och dels göra det säkrare att bruka fordon , underlätta på arbetsplatser inte minst för att kunna sänka arbetstider , trygga hem mot tex brand, underlätta brottsutredningar , vatten utvinning i tredje världen med mera . 
Jag såg en självklar lösning på ett problem och efterfrågad ett par komponenter ihopkopplade ,fick inget svar på detta och googlade men fann inget, gjorde samma sak åren där på utan gensvar så jag lade in om patent på idén själv och då efter deras sökningar på patentverket ser det ut som om någon ett par år innan mig har kommit på iden / använt iden så jag har nu lagt detta patent i mal påse och sista datumet för att återuppta den är den 25 september 2017.
Så det finns många saker som ligger och skräpar som skulle kunna användas till att underlätta vardagen och undanröja risker med och i tex trafiken.
Så hellre än att trötta ut folk så samlar jag detta på denna sida för idéer om "varför gör man inte på detta viset för"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vacciner , kvicksilver och insjöfisk

 Ang vacciner :  jag gillar inte kvicksilver i dessa, och hade ju hellre sett något harmlöst som KS ( kolloidalt silver) om det fungerar i d...